Wednesday, November 26, 2008

waltz for debby

"lyrics in swedish"

Enkel, vacker, öm
Är min valsmelodi
En valsfantasi
En sång i en dröm
Sakta morgonljus
Strömmar över vårt fönster
Ritar ett mönster
På alla hus
Just den dag
Den vackra dag jag lärde mig säga vi
Kom den till världen min valsmelodi
Enkel, vacker, öm
Och den påminner mig
Om hundratals dagarsom jag varit med dig
Både vinter och vår
Och i höst och igår
Våra dagar är bara för korta
Plötsligen ringer min klocka
Upp med dig klockan är åtta
Väldigt väldigt stark
Kommer solen med dagen
Den vacka staden badar i ljus
Väldigt väldigt starkt
Har du visat mig världen
För mig så är den
Vacker och ljus
På oss två väntar miljoner dagar
Och här är vi
Och värdlen sjunger min valsmelodi
Enkel, vacker, öm
Valsen påminner mig
om hundratals dagar som jag varit med dig
Både vinter och vår
Och i höst och i går
Och alla dagar som kommer
Nu är det sommar i tusen år